BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, March 16, 2008

SALAM PERKENALAN

Assalamualaikum wrb.

TRALAYAN adalah satu medan intuk kita saling berkongsi idea dan maklumat di ruang siber ini. Selamat datang dan terimalah salam perkenalan dari saya.

Sehari dua ini kita diselubungi oleh isu-isu pascapilihanraya. Banyak perkara menarik yang berlaku. Semuanya bakal merancakkan lagi medan pilitik di negara kita. Apa yang berlaku hari ini pastinya akan mendatangkan kesan kemudian hari. Lagi banyak perkara menarik yang bakal berlaku. Tak sabar rasanya nak tunggu. Banyak lagilah yang akan dapat dikongsi bersama. Akan banyak lagilah peristiwa-peristiwa yang bakal diabadikan sebagai sejarah negara. Pasti seronok melalui semua ini. Dan juga pasti mendebarkan.

Dalam masa yang terdekat ini, pastinya kita tertunggu-tunggu perkembangan di Terengganu dan Perlis. Akan selesaikah masalah di Perak setelah MB baru mengangkat sumpah esok. Berapa lamakah kerajaan pakatan BA mampu bertahan di Perak dan Selangor, apa akan jadi kepada Pak Lah dan UMNO selepas ini, dengar-dengar pemilihan pucuk pimpinan baru di setiap bahagian dan negeri akan bermula sekitar Julai atau Ogos ini, Pulau Pinang macam mana? Mampukan kerajaan PAS di Kedah bertahan selama di Kelantan, apakah nasib Mukhriz selepas ini, nasib KJ pula macam mana???

Seronok, memang seronok, berwarna-warni betul arena politik negara kita . . . .

0 comments: